Jestem dzieckiem Boga

Jestem Dzieckiem Boga”

Dzieci oraz młodzież z parafii pw. Matki Bożej Królowej Polski w dniach 16 – 29 sierpnia 2017r. pod opieką ks. Konrada Kozioła, miały okazję uczestniczyć w parafialnych rekolekcjach nad morzem. Był to czas pełen wrażeń, zabawy, spotkań z drugim człowiekiem, a przez przykłady Świętych z samym Bogiem!

Zaczynamy!

W środę 16 sierpnia wyruszyliśmy na wyjazd rekolekcyjny razem z dziećmi i młodzieżą z parafii pw. MB Królowej Polski w Krakowie. Tym razem naszym kierunkiem było Władysławowo – nadmorskie miasto z mnóstwem atrakcji, gdzie przesympatyczni właściciele willi „Joanna” czekają na nas każdego roku. Nasza podróż rozpoczęła się spod kościoła, uczestniczyło w niej 45 uczestników, a także 5 opiekunów. Wśród nich parafialne scholistki, a także ministranci i inni członkowie aktywnie zaangażowani w życie kościoła. Hasło tegorocznych rekolekcji brzmiało: „Jestem Dzieckiem Boga„, a tematy poruszane podczas spotkań dotyczyły życia i nauczania krakowskich świętych tj. Jadwiga Królowa, Jan Paweł II, Stanisław, Brat Albert, Faustyna, Kazimierz Jagiellończyk, Jan Kanty, Jacek Odrowrąż, Szymon z Lipnicy, Matka Boża Królowa Polski.

Dni pełne wrażeń

Każdy dzień był dla nas nowym wyzwaniem. Piękna pogoda umożliwiała codzienne spędzanie czasu na plaży, kąpiel w morzu, czy zwiedzanie innych atrakcyjnych miejsc. Pan Dawid przewoził nas z miejsca na miejsce, dlatego bez problemu mogliśmy zwiedzić wiele nadmorskich zakątków, do których należy: Sopot, w którym wspólnie spacerowaliśmy po molo, Gdynia z której popłynęliśmy w niezapomniany rejs statkiem, Hel gdzie uczestniczyliśmy w karmieniu fok czy Łeba, na której przespacerowaliśmy po ruchomych wydmach. Nie brakowało także innych atrakcji takich jak podróż meleksami czy odwiedziny muzeum wyrzutni w Łebie, a także spacer z przewodnikiem po Cyplu na Helu. Do tego wszystkiego mieliśmy okazję spędzić wspaniały czas zwiedzając miasta, a także jedząc gofry czy lody. Punktem kulminacyjnym każdego dnia była Msza Święta, oprawiona przez uczestników rekolekcji. Podczas każdej homilii słuchaliśmy opowiadania o świętym na dany dzień. Ks. Konrad zachęcał, by każdego dnia zaczerpnąć „czegoś” cennego od danej postaci, po to, by każdego dnia stawać się lepszymi. Miłą niespodzianką byli odwiedzający nas goście, a wśród nich nasz ks. Proboszcz Grzegorz Odrzywołek razem z katechetą – ks. Piotrem Waligórą. Odwiedzali nas także rodzice dzieci. Dodatkową niespodzianką były odwiedzin Pana Kuby, instruktora tańca, który poprowadził z poszczególnymi grupami kursy taneczne. Jak widać, nie brakowało zabaw! Czasami dzień kończył seans filmowy dobrany odpowiednio dla młodszych lub starszych czy dyskoteka, na której bawiliśmy się aż do zaświecenia światła przez wychowawców. Nie brakowało konkurencji sportowych, gry terenowej ulicami Władysławowa, a także zabaw integracyjnych. Jedyne czego nam brakowało to… czasu, ponieważ mijał on szybko, a każda z sekund była wypełniona wieloma atrakcjami!

Powołani do świętości

Czas jaki spędzaliśmy na wielu atrakcjach był zdecydowanie przepełniony pięknymi miejscami, wspólnotą, drugim człowiekiem. Nowe przyjaźnie, miejsca, w których spędzaliśmy wspólnie czas. To wszystko było bardzo ważne i potrzebne, by nasza wspólnota miała sens. Jednak najważniejszymi drogowskazami w naszych codziennych dniach byli święci, do których przez cały czas rekolekcji staraliśmy nawiązywać swoim słowem, czynem, przykładem. Podsumowaniem starań było nasze grupowe zdjęcie umieszczone w miejscu, gdzie codziennie pojawiał się nowy święty. – Byli z nami różni święci. Byli tu święci starzy i młodzi, byli bogaci i biedni, byli tacy, którzy mieszkali w pałacach, królowali, ale i byli ci którzy żyli w noclegowniach. Wniosek z tych wszystkich postaci jest bardzo konkretny – nie ważne są czasy, nie ważne jest to co mam, nie ważne jest to kim teraz jestem, czy jestem uczniem, nauczycielem, studentem, ważne jest serce. – mówił podczas podsumowania rekolekcji ks. Konrad. To oni są dla nas wzorem, by zostawiać trwałe ślady na naszych codziennych drogach. To oni uczą nas pokory, służenia drugiemu człowiekowi i życia Ewangelią. Razem z nimi wędrowaliśmy z krzyżem przez plażę odprawiając drogę krzyżową, to oni byli dla nas przykładem wytrwałej modlitwy, którą codziennie odprawialiśmy dziesiątkiem różańca, to oni uczyli nas, że świętość to nasze zwyczajne życie – proste czynności tj. pomoc młodszym, służba, pokora wobec wychowawców.

To nie koniec…

Czas rekolekcji dobiegł końca i mimo że każdy z nas powrócił do codziennych czynności, zapewne zapamięta te chwile na długo. Dziękujemy wszystkim, dzięki którym mogliśmy przeżyć tak wiele cudownych chwil. Życzymy każdemu ŚWIĘTOŚCI! Niech przykłady Świętych pobudzają każdego z nas w dążeniu do doskonałości. Do zobaczenia za rok!